Pożegnanie

 

ja

INFORMUJEMY, ŻE BABCIA JUŻ NIGDY NIC NIE NAPISZE.

Komentarzy 79 to “Pożegnanie”

  1. TP Says:

    Wyrazy wspolczucia rodzinie! :-(((

  2. Anna Says:

    Ogromna strata dla mnie i myślę dla wszystkich, którzy czerpali wiedzę z TEGO BLOGA. Długo jeszcze będzie mi pomagać w przygodzie z roślinami

  3. Anonim Says:

    „Kiedy odchodzi nagle ktoś bliski
    I cząstka ciebie umiera z nim…
    I pustka wokół i nicość wszystkim,
    Struna rozpaczy gdzieś w głębi drży.
    Serce przebija ci ostry sztylet,
    Rozpruwa oddech powietrza łyk,
    Wspominasz zmarłe, minione chwile,
    W gardło się wdziera żałosny krzyk.
    W morzu tęsknoty, pytasz, – dlaczego?
    Próżno próbujesz ożywić sny.
    Szczęście to tylko coś ulotnego –
    Mrok zawsze zdławi słoneczne dni.
    Choć czas lekarzem, jednak zabija
    Coś, co by mogło wciąż jeszcze trwać.
    Jak wąż się wokół szyi owija?
    Dusi nadzieję, rozsiewa strach”

    • Anonim Says:

      „”Kiedy czas nadejdzie i śmierć mnie ubodzie,
      chyba byłoby najlepiej umierać w ogrodzie.
      Runąć w miękką ziemię, jak stary Boryna,
      co ostatnią swoją podróż na miedzy zaczynał.
      Zerknąć kątem oka na wysoki błękit
      albo, gdy śmierć przyjdzie nocą
      w granat nieba ciemny.
      Pozwolić wiatrowi, by za mnie wydmuchał:
      „Niech się wola Twoja stanie”
      i wyzionąć ducha.”
      Jest to wiersz Pani Doroty CZerniakiewicz z Chełma , który wydał misię bardzo stosowny na pożegnanie
      z Panią Zoją.
      Non omnis moriar.

  4. lusitryna Says:

    Pani Zoja wniosła wiele, naprawdę WIELE wiedzy na temat roślin w mój ogrodniczy świat – pewnie nie tylko w mój. Ciągle zresztą sięgam do jej cennych rad…
    Proszę przyjąć wyrazy współczucia.

    RIP

  5. anna Says:

    Tak bardzo mi przykro…serdeczne wyrazy współczucia dla bliskich.

  6. Jurek Says:

    Dziękujemy za wszystkie wpisy stanowiące wprost nie spotykane źródło wiedzy o roślinach i ich uprawie.

  7. Anonim Says:

    Bardzo mi przykro, często czytałam i choć nie znałam polubiłam jej wiedze i wartość którą w sobie miała.U mnie w ogrodzie myśl o niej będzie się budzić każdej wiosny wraz z gęsiówką wczesną.Wieczne odpoczywanie
    .El

  8. Dorota Says:

    Jeśli wydarzyło się to, o czym myślę czytając ten wpis – przyjmijcie proszę moje najszczersze wyrazy współczucia. ……:(

  9. ewa z mazur Says:

    Proszę przyjąć wyrazy współczucia. Bardzo wiele nauczyłam się od Pani Zoi Litwin.

  10. ewa Says:

    Jak zwykle, prawie odruchowo, chciałam sprawdzić, czy pojawił sie nowy opis rosliny….

    Pięknych kwiatów Zoju, w tym… lepszym świecie
    Ewa

  11. Halina Says:

    Żegnam Panią i dziękuję za wszystkie wspaniałe porady-mądre,pisane prostym językiem.Niech tam w niebie pachną Pani te nasze i z innych krajów kwiaty,których piękno nam Pani pokazywała.Składam Rodzinie Pani Zoji wyrazy współczucia.Halina

  12. Janek Says:

    smutna wiadomosc……
    Mam nadzieje, ze ktos bedzie od czasu do czasu sie logowac na tym blogu, aby JEJ wspaniałe, bardzo przydatne opisy nie zostały usuniete

  13. Blanka Krzemińska Says:

    Dziękuję za mądre rady i pięknego bloga z prawdziwie encyklopedycznym opisem mnóstwa roślin. Już nie spytam jaka może być przyczyna opadania listków z rozmarynu. Pozdrawiam, Blanka Krzemińska

  14. Ania Says:

    Wyrazy współczucia dla rodziny. Ogromny szacunek dla dzieła, które pozostawiła po sobie Babcia. Anna Słomczyńska

  15. Leszek B. Says:

    tak przykro…

  16. Kamil Says:

    Wielka szkoda 😦 . Ale strona zawiera wiele cennych informacji, ktore przydadzą sie kazdemu odwiedzającemu

    • Maria G. Says:

      Bardzo mi smutno. Wyrazy współczucia dla rodziny.
      Mam nadzieję, że strona nie zniknie i będzie można w dalszym ciągu korzystać z tej wspaniałej strony.

  17. ewa Says:

    Wyrazy współczucia dla rodziny.
    Zoju, będziesz teraz oglądać kwiaty na tym… lepszym ze światów…
    Dziękuję za bloga
    Ewa

  18. Lella Says:

    Myślę, że wszyscy jesteśmy przytłoczeni tą stratą… Dziękuję za wszystko, pani Zoju, będę o Pani myśleć widząc kwiaty w ogrodzie, które pięknie kwitną dzięki dobrym radom.

  19. Talita Says:

    Dziękuję za wszystkie wpisy- bardzo piękne zdjęcia i wyczerpujące opisy i porady-na pewno będę do nich wracać nieraz, bo to prawdziwe bogactwo,którym p.Zoja chętnie się dzieliła i mam nadzieję,że wiele osób będzie nadal z niego korzystać.

  20. leloop Says:

    odchodzą Wielcy Ogrodnicy. dziękuję Pani Zoju za Pani wiedzę i chęć dzielenia się nią z nami. wyrazy współczucia dla Rodziny.

  21. zapora Says:

    przesylam wyrazy wspolczucia, pelen szacunku, Marc

  22. Anna Says:

    Będzie nam brakowało życzliwych rad i cennych doświadczeń pani Zoi. Dzięki jej ogromnej pasji, którą zechciała się podzielić, nasze otoczenie zyskało barw.

  23. aleksandra Says:

    Bardzo smutna wiadomość. Pani Zoja była wspaniałą osobowością i skarbnicą wiedzy o roślinach! Nie zapomnę porad, których mi udzieliła z taką sympatią…
    Przesyłam wyrazy współczucia Jej bliskim. Aleksandra Wawszczak

  24. Anonim Says:

    Wielka strata, jak dla mnie OGROMNY autorytet ogrodniczy, skarbnica wiedzy, ostoja spokoju, nie znam jej osobiście, ale jak trapiła mnie jakaś zagwostka ogrodnicza, ona zawsze potrafiła to pięknie wytłumaczyć i doradzić. Pan Bóg widoczni potrzebował naszą Kochaną Zoję żeby tam u góry zajmowała się rajskim ogrodem. Będziemy za Tobą tęsknić. Odpoczywaj w spokoju(„)(„)(„)

  25. asta6265 Says:

    Wielka strata, jak dla mnie OGROMNY autorytet ogrodniczy, skarbnica wiedzy, ostoja spokoju, nie znam jej osobiście, ale jak trapiła mnie jakaś zagwostka ogrodnicza, ona zawsze potrafiła to pięknie wytłumaczyć i doradzić. Pan Bóg widoczni potrzebował naszą Kochaną Zoję żeby tam u góry zajmowała się rajskim ogrodem. Będziemy za Tobą tęsknić. Odpoczywaj w spokoju(„)(„)(„)

  26. Maria G. Says:

    Jaka niespodziewana i smutna wiadomość. Bardzo dziękuję za wszystkie wspaniałe opisy uprawy ciekawych roślin. Ciągle korzystam z tej stronki, jest mi wielce przydatna. Mam nadzieję, że blog będzie nadal trwać, a Babcia będzie spoglądać z góry na swoich czytelników.
    Rodzinie Pani Zoji przesyłam wyrazy współczucia. MariA g.

  27. Grzegorz Says:

    Wielka strata dla miłośników roślin! Wyrazy współczucia 😦

  28. Anonim Says:

    Dziękujemy i pamiętamy.

  29. Anonim Says:

    Został wielki smutek…

  30. Anonim Says:

    Pozostał wielki smutek…

  31. Jolanta Sudnikowicz Says:

    bardzo chciałabym, aby mimo tego co sie stało, a może własnie dlatego, ta stronka została na stałe, aby każdy mógł z niej korzystać. W końcu te rady nie deaktualizują się

  32. Marta Says:

    Coś strasznego ! Bardzo dziękujemy za wszystko.

  33. Magda Says:

    widać tam, na górze, zabrakło ogrodnika… Dziękuję Pani za mądre rady, dobroć i wszystkie kwiaty, które kiedyś zasadzę.

  34. Barbara Says:

    Ludzie odchodzą Pamięć zostaje…Dziękuję za te stronę to moja pierwsza deska ratunku informacji o roślinach…

  35. Barbara Says:

    Szczere wyrazy żalu i współczucia dla Rodziny Pani Zoji…..
    Zostaje Jej dzieło, Jej praca w niesieniu wiedzy nam, marnym, niedouczonym; pomocy, na którą zawsze mogliśmy liczyć.
    Ja również mam nadzieję, że to co na tym blogu pozostawiła nie zniknie, nadal będzie pomocne tym, którzy cieszą się swoimi roślinami i dbają o nie, bo ta Jej praca to także ślad Jej serca….
    Dziękuję.
    Barbara

  36. Joanna Says:

    Czekałam na nowy wpis, to był mój ulubiony blog…
    Pani Zoju…

  37. Maria Wej Says:

    Szukanie odpowiedzi na problemy z roślinami zaczynałam od strony p. Zoji i zostawałam na niej długo , bo opisy ciekawe, z zacięciem i humorem .Wielka szkoda….Ale spuścizna imponująca

  38. Wanda Says:

    Tak mi przykro. Zasmuciła mnie ta wiadomość. Wanda

  39. Ula Says:

    Prześwietny informator i poradnik, trafiłam tu dopiero dzisiaj. Wielka strata, że jej AUTORKA już nigdy nic nie napisze.

  40. Małgorzata Says:

    Jest mi niewymownie smutno.Pani Zoju dziękujemy za cierpliwość i wyrozumiałość w odpowiedziach.Dziękujemy za ogrom pracy zawartej w tych blogach i wiedzę , którą się Pani z nami dzieliła.Nowych wpisów już nie będzie, ale i tak każdą moją wątpliwość będę konsultować z treścią tu zawartą -Małgorzata.

  41. częsty gość Says:

    Myślę ,że te wszystkie rośliny jej towarzyszą. Zoja będzie w naszej pamięci.

  42. ewa z mazur Says:

    Tak dużo sie od Pani Zoji nauczyłam. Chciałabym jeszcze długo korzystać z rad, które sa zapisane w tym blogu. Piękny blog, mądra kobieta.
    Wyrazy współczucia dla rodziny.

  43. Barbara Krawczak Says:

    Dotarła do mnie smutna wiadomość , ale wierzę , że przebywa teraz Pani w najpiękniejszym Ogrodzie i od czasu do czasu zerknie na nasze…dziękuję za doskonałe doradztwo i mam nadzieję , że stronę mamy zapisaną w testamencie 😉 Pozdrawiam Rodzinę , współczuję i myślę że jesteście dumni z Babci .

  44. Maja Says:

    Ogromnie mi przykro, wielka to strata dla nas, wszystkich miłośników roślin 😦 Rzadko można znaleźć tak wyczerpujące, podparte własnym, bogatym doświadczeniem opisy i porady ogrodowe. Byłam zachwycona, kiedy odkryłam tego bloga, a tu już trzeba się żegnać 😦 Jeśli istnieje pozaziemski Eden, to zyskał teraz wspaniałą Ogrodniczkę..

  45. Daria Says:

    Ja również współczuję Rodzinie Pani Zoji.
    To wielka strata również dla nas – czytelników. Pani Zoja przekazywała nam swoją ogromną wiedzę, która była dla wielu z nas niezmiernie przydatna.
    Jest mi bardzo smutno, że nas opuściła.
    Mam nadzieję, że jej blog będzie trwał, bo bardzo go potrzebujemy.

  46. Anonim Says:

    Bardzo smutna wiadomość. Wyrazy współczucia dla rodziny.
    Często korzystam z porad Pani Zoji i mam nadzieję, że strona nie zniknie.

  47. Barbara S. z Gdańska Says:

    Tak mądra kobieta. Ileż serca włożyła w to, aby nam się łatwiej nasze roślinki pielęgnowało. [‚]

  48. Anonim Says:

    Będzie mi brakowało Babcinych porad.

  49. Iwona Says:

    Bardzo współczuję… to jedna z tych wiadomości, które ścinają z nóg, jak się kogoś lubi i podziwia. Dla mnie była to jedyna wiarygodna strona ogrodnicza.

  50. Michał Babilas Says:

    Sit ei terra levis. W podziękowaniu za tytaniczną pracę.

  51. Iga Says:

    Teraz „wpadłam ” do Pani Zoji i … aż zaniemówiłam 😦 . Serdeczne podziękowanie ( spóźnione ) , ale – mam na myśli to , że być może gdzieś tam w górze mnie usłyszy – za wartościowe opisy roślin . Rodzinie – wyrazy współczucia i – muszę to napisać – żal , ze odeszła tak wspaniała osoba – pełna ciepła , wiedzy , którą umiała się dzielić w prosty sposób .

  52. Doxi Says:

    Dzięki Pani, Pani Zoju, moja miłość do roślin doniczkowych ma podłoże nie tylko emocjonalne, ale i praktyczne. Mam nadzieję, że Pani chęć dzielenia się swoją ogromną wiedzą z innymi znajdzie wiernych naśladowców. Niech się Pani, Pani Zoju, opiekuje niebiańskim ogrodem – jestem pewien, że potrzebna będzie tam Pani wiedza i „zielone ręce”. Wyrazy współczucia dla rodziny.

  53. Krystyna Łach Says:

    Bardzo przykra wiadomość , często korzystałam z poradnika i nadal będę korzystała .
    Wyrazy współczucia dla rodziny.

  54. Mira Says:

    Nie mogę uwierzyć że już nie przeczytam kolejnego wpisu wykonanego przez Zoję po mistrzowsku…
    Mam nadzieję (proszę) że dzieło które tu stworzyłaś nigdy nie zniknie.
    Dzięki Tobie zafascynował mnie świat roślin, zaczełam je doceniać nie tylko za wygląd.
    Dziękuję że zechciałaś dzielić się swoją wiedzą i pasją…..

  55. J.K. Says:

    To było cudowne doświadczenie czytać o tych wszystkich wspaniałych roślinach, niezmiennie byłam pod wrażeniem wiedzy i ciepła Pani Zoi. Jest jeszcze tyle kwiatów, o których mogłaby napisać…
    Bardzo, bardzo smutna wiadomość

  56. Anonim Says:

    Wielki smutek

  57. Janina Says:

    Tak mi smutno. Poprzez piękne opisy roślin stałaś mi się bliska jak zaprzyjaźniona koleżanka ogrodniczka. A Ciebie nie ma już z nami. Mam nadzieję, że wiedziałaś jak ważną osobą byłaś dla wielu zaglądających na Twojego bloga. Dziękuję za te wszystkie cudne opisy i zdjęcia. Spoczywaj w pokoju.
    Rodzinie składam wyrazy współczucia z powodu tak wielkiej straty.

  58. Wojciech Górka Says:

    Wyrazy współczucia dla Bliskich. Pani Zoja tworzyła piękne, profesjonalne i wciągające opisy roślin. Aż chciało się czekać na kolejne. Wojciech Górka – redakcja „Szkółkarstwo”

  59. Zielonooka Says:

    Wyrazy współczucia, tak mi przykro 😦
    Nadal będę tu zaglądać.
    Dziękuję Pani Zoju za te wszystkie cenne informacje. Spoczywaj w pokoju [*]

  60. pedro Says:

    Brak słów…odszedł wspaniały Człowiek.Będzie Jej bardzo brakowało.

  61. Mirka Says:

    Wyrazy współczucia dla rodziny. Dopiero dziś przeczytałam ta smutna wiadomość. Blog jest dla mnie źródłem wiedzy i cennych porad. Nieraz tu będę zaglądała. Jeszcze raz wyrazy współczucia.

  62. Grażyna Czapska Says:

    dopiero dziś zajrzałam i się dowiedziałam i się rozpłakałam …. odpoczywaj u PANA wśród kwiatów ,kolorów , zapachów.
    Grażyna

  63. Anonim Says:

    Nie mogę uwierzyć, tak mi smutno. Pani Zoju nie poznałam Pani osobiście, ale płaczę jakby odszedł ktoś bardzo mi bliski. Mój ogród rozwija się głównie dzięki Pani. Dziękuję.

  64. Sarna Says:

    Smutna wieść, bywałam tu dość często, bo to dzięki tej stronie mój ogródek jest tak piękny. Składam wyrazy serdecznego współczucia dla Rodziny. Będę nadal tu gościć, jeśli strona nie zostanie zamknięta, a było by wielką szkodą, gdyby była.

  65. Anonim Says:

    Niezmierzony żal po utracie tak wartościowej Osoby , pełnej wiedzy i tak przystępnie i dokładnie przekazywanej. Boleję, ale też cieszę się że Pani Wnuczka podejmuje się kontynuować nadal tę piekną pracę.

    • Iza Says:

      Dopiero dziś trafiłam na ten post, bardzo wielka strata, żal i smutek… Dla rodziny to pewnie szok… wiem bo sama straciłam ojca w sierpniu… to był dla mnie trudny czas…
      Ten blog to ogromna skarbnica wiedzy, cieszę się, że ktoś postanowił go kontynuować.
      Dziękuję za wszystkie cenne rady. Iza

  66. Marcin Says:

    Nawet nie wiedziałem….proszę przyjąć moje wyrazy współczucia

  67. Jakub Says:

    Dopiero teraz przeczytałem tę informację! Wyrazy współczucia dla rodziny. Odeszła osoba o naprawdę niesamowitej wiedzy o roślinach. Teraz, miejmy nadzieję, przechadza się po najpiękniejszych ogrodach.

  68. Małgorzata Gawryś Says:

    Brak słów , ból w sercu i całe morze łez …TAKA !! wiadomość . .. a zajrzałam tu tylko po poradę ,jak zwykle zresztą , Od wielu lat Pani Zoja była moim przewodnikiem w życiu ogrodowym , była autorytetem nie mającym sobie równych w przekazywaniu wiedzy ogrodniczej . Jej opisy były zawsze bardzo proste , szczegółowe i kompleksowe .Emanowała z nich ogromna miłość do roślin i …do ludzi , którzy kochają rośliny. . OGROMNA STRATA I OGROMNY ŻAL PO PANI ZOJI !!
    Łączę się w sutku z Rodziną Pani Zoji.
    Małgorzata G.

  69. Anonim Says:

    Wielki żal. Dzięki Pani Zoi zrozumiałam życie roślin, Każdy opis to wielka dawka wiedzy i wszystko napisane bardzo ładnym, eleganckim językiem. Czytam je z wielką przyjemnością, bo nie są składanką „kopiuj-wklej”.
    Ewa Witkowska

  70. Andrzej Says:

    Nic nie może wiecznie trwać -jak mówią słowa piosenki lecz tacy ludzie pozostawiają po sobie ogrom wiedzy z której powinny czerpać następne pokolenia bo być może nigdy nikt by tego tak nie przekazał jak zrobiła to Zoja.L. i chwała jej za to.

  71. Teresa Says:

    To Pani Zoja zaszczepiła we mnie umiejętność uważnej obserwacji roślin i zdroworozsądkowego ich pojmowania. Jednak zdarzają się ludzie niezastąpieni. Dziękuję Jej za kilka lat pięknej, oczywistej i bardzo przydatnej nauki. Dziękuję Jej Kontynuatorce. To piękne dziedzictwo 🙂

  72. smillaaraq Says:

    Wraz z kolejnym sezonem zaglądam tu w poszukiwaniu informacji i praktycznych wskazówek, pozostając pod wrażeniem, jak świetną bazę stworzyła Pani Zoja. Cieszę się, że jej pasja jest kontynuowana, dziękuję.


Dodaj komentarz